Jednym z najpopularniejszych rodzajów reklamowych słodkości jest czekolada. Produktem tym zajadają się zarówno dzieci, jak i osoby dorosłe. Do wyboru mamy kilka różnych jej wersji: mleczną, deserową, gorzką oraz białą. Firmy zdecydować mogą się na zakup czekolady w tabliczkach, w formie bombonierek lub pakowanych pojedynczo czekoladek o różnych kształtach. Po czym poznać, że mamy do czynienia z czekoladą wysokiej jakości, której smak zachwyci naszych klientów i zostanie w ich pamięci na długi czas? Podpowiadamy!Słodycze reklamowe wysokiej jakości to takie, której skład jest możliwie jak najkrótszy. Im mniej produktów znajduje się na umieszczonej na opakowaniu produktu liście – tym lepiej. Prawdziwa czekolada składa się wyłącznie z tłuszczu kakaowego, miazgi, cukru oraz mleka. W jej składzie znaleźć mogą się również orzechy, rodzynki czy przyprawy takie, jak chili lub sól, lecz są to jedynie dodatki mające na celu urozmaicenie smaku takiego wyrobu. Jeżeli okaże się, że w składzie czekolady znajdują się konserwanty, aromaty, utwardzacze czy barwniki to znak, że nie została ona przyrządzona w zgodzie z oryginalną recepturą.
Wybierając czekoladowe słodycze reklamowe warto także zwrócić uwagę na to, czy w procesie produkcyjnym nie zastąpiono masła kakaowego olejem roślinnym. Zabieg ten jest bardzo często wykorzystywany przez firmy zajmujące się produkcją czekolady, których priorytetem jest redukcja kosztów produkcji. Czekolada wyprodukowana z zastosowaniem oleju roślinnego, owszem, może być smaczna, lecz jej struktura, konsystencja oraz aromat w znaczący sposób odbiegać będą od oryginalnych produktów tego typu.
Pisząc o zagadnieniu, jakim są czekoladowe Słodycze reklamowe, nie sposób nie wspomnieć o wyrobie czekoladopodobnym. Taki produkt przypomina czekoladę zarówno pod kątem wyglądu, jak i smaku. W jego składzie, zamiast tłuszczu kakaowego znajdziemy utwardzane lub rafinowane oleje roślinne. Tego typu produkty znane są w naszym kraju od lat osiemdziesiątych, kiedy to stanowiły tanią alternatywę dla prawdziwej, o wiele droższej, czekolady.